fredag 22 augusti 2014

Det lilla lilla livet

Jag tenderar att vara väldigt dåligt omvärldsorienterad. Och även om det såklart inte egentligen är en önskvärd egenskap så är det nog något som jag, ganska omedvetet men likafullt, väljer. Mitt psyke är inte byggt för elände, krig och sorger. Jag vill veta, men inte detaljerat för det släpper inte på dagar och jag mår så dåligt av det! Tänker, tar in och blir ledsen. Och så jobbar jag på ett ställe där hela verksamheten bygger på världens elände, krasst uttryckt. Kanske är det därför jag mår så bra av att mitt liv vissa dagar inte alls går utanför husets fyra väggar. Idag rent bokstavligt. Vård av sjuka barn, lite fönsterputs och klädsortering och myskväll med indiskt och chokladfondue räcker för att jag ska vara fullt tillfreds. Vad det sedan säger om mig är en annan femma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar