onsdag 23 december 2015

Dan före dan

Igår var det i det här huset den dagen som  andra har den 23e. Dvs när allt görs klart, och fixas till julen. Jag pyntade, tog in gran och förberedde den sista maten. Och så firade vi solvändet. Vi är ju inte överdrivet religiösa, så hedniska traditioner får oxå plats här hemma. Det innebär att mitt i julförberedelser och spring så bryter vi av; går ut, grillar korv, ger lite mat åt fåglarna, och är i friska luften en stund, beaktande att nu blir det sakta ljusare igen. Vi brukar oxå åka pulka, men i år ersatte vi den punkten med att gräva ned fiberkanal istället. Nästan lika kul! :-) Väldigt trevlig tradition är det iaf, och som även Jimmy gillar!  Och idag firar vi alltså födelsedag. Jag blev bjuden på finfrukost på Café Viskan och sedan skulle vi gått på loppis. Loppisarna var emellertid inte så samarbetsvilliga, så det blev mest andra affärer. Nu ligger jag i soffan och väntar på att det ska bli tid att laga middag till familj och föräldrar. En mycket bra 31årsdag, har jag!

En gammaldags gran!
Korv ftw.
Min lilla söta gran. Favoritjulpyntet alla kategorier.
Fick swishat present av Axel, och denna omsattes raskt till bla en mistel. Nu ska jag bara få Jimmy att stå still under den oxå! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar