söndag 9 november 2014

Dogs bark louder, trees grow stonger, when there's peace at mind.....

Ovanstående Kelly family-låt säger rätt mycket om hur det är just nu.  November är en skön månad.  Stilla och utan krav. Jag hinner landa. Kan se behoven av så väl städning som rensning av lillstugan utan att panik infinner sig. Istället tycker jag det är lite skönt att lägga upp planerna framåt. "Då ska jag städa ugnen, och sen hänger jag upp adventsgardinerna då.... Och i januari ska jag avsätta minst en helg och rensa. Jennifer får hjälpa till med sitt rum...."
Och om hörnet väntar ju jultid, kalas och Tysklandsresa. Så uttråkad blir jag ändå inte.
Dessutom mår jag och min man så in i vassen bra ihop när det är så här lugnt och fint.  Vi hinner skratta och pussas. Inte bara driva firma familj AB. :-)
Så hurra för gråmurrig november!

Utsikter från en köksstol, en söndagsem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar