söndag 16 november 2014

Struktur

Jag skrev för jättemånga år sedan, när jag var väldigt ung och projektet hushåll kändes väldigt stort och ansvarstungt, ett hushållsschema. En strukturering som ser till att allt som behöver göras blir gjort. Ett årshjul, heter det när vi har det på jobbet. Och trots att jag tycker mig vara rätt rutinerad som husmor och familjeadministratör vid det här laget så hänger det fortfarande med. Därför att det gör mig lugn. Om jag sett att det är rörigt i skåpen tex så har jag väldigt svårt att släppa det. Men om jag vet att skåpstädning står på schemat i februari; ja, då låter jag det bero tills dess. Och på så vis minskar faktorerna som kan stressa mig. 
Det som för en del andra skulle vara en stor stressfaktor med kravkänslor och styrning blir alltså för mig avlastning.

Var och en blir uppenbart salig på sin fason. Detta är min! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar