tisdag 20 januari 2015

Rejäla doningar

Idag har jag varit "rejält" klädd.  Inifrån och ut.  Silkesunderkläder. (Fast de är köpta nya. Faktiskt.) En underkjol, visserligen i nylon,  men av äldre årgång.  Ylleklänning från femtiotalet. Och så Karolinas härliga raggsockar i läderskorna från folkdräkten.  Samt min fina vintage 40-talskappa. Och omigen bevisar det sig att a) kläder var bättre förr  och b) kvalité  känns!  Jag känner mig så fin och bekväm och varm och välklädd så det kan ingen tro. Och det känns bara rätt och riktigt att få komplimanger när jag går och handlar. Jag har lust att svara de 15- 20 år äldre damerna att  " ja,  fördet här är inget sånt där modernt flams och syntettjafs".   Hade varit roligt att se minen men jag avstår.  Det räcker att jag (och nu ni oxå) vet det!

Jobbtoafotosession! Mitt bästa ställe,  uppenbarligen. :-/ Nä. Jag har inte så kul raster  på jobbet alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar