onsdag 29 april 2015

Berlinresa

Detta med att resa.  Det är det roligaste som finns!! Särskilt ihop med min fina man. Och särskilt till Berlin. Den stan ger mersmak! Tur att det är billigt. Och nära!!

Vi har haft det så bra!  Bott på Sheraton i superfint rum och med underbar frukost.  Promenerat massor. Sett både det man ska se ( muren, Frankfurter tor ) och sånt man bara snubblar över ( hippieträdgårdar med café  mitt i stan ). Både gjort sånt som Jimmy gillar ( ätit kebab och gått på trendig  nattklubb i gamla industrier ) och sånt Lotta gillar ( primark och vintagebutiker). Och inte minst. Hunnit prata. Inte bara om barnen, bilen och firma familj utan om helt oviktiga saker, som låttexter. Lagt kitt i relationen,  helt enkelt.

Dessutom har min man,  trots att det var hans present, skämt bort mig. Det gjorde han mycket förr, men det har minskat lite i takt med årens lopp. Desto mer uppskattar jag det när det sker!  Så vari bestod då bortskämdet? Dels sa han chevalereskt när jag velade fram o tillbaka om en vacker men dyr femtiotalare att "jag betalar den". ( Och det är lyx,  för det är ju inte som att jag behöver en klänning till,  direkt!  :-) ). Dels tjatade jag hela helgen om att jag ville gå till ett speciellt glasskafé där mamma  och jag varit. Men det blev aldrig av,  och när måndagkvällen kom och vi landade på hotellet och det egentligen var lite för sent att ta sig ut igen bestämde han; "vi tar en taxi dit". Och när han själv sedan bara drack en espresso,  så får väl det betraktas som väldigt romantiskt?
Kort sagt;  jag kan leva på den här trippen läääänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar