onsdag 29 juli 2015

Livet går vidare

Trots att jag börjat jobba nu igen. Eller,  faktiskt jobbat i snart två veckor redan. Och det funkar. Helt ok iaf. Jag har en ny kollega som är super, det är sommarlugnt och just nu kan jag flexa som jag vill.  Och så blir det ju helg då och då!
I helgen som gick var vi med Iyad och Shahla i Glommen. Det blev bad ( Jepp! På riktigt.  ) en tripp till Helsingör och som alltid; massor av prat och god mat!

Och apropå mat så finns det ju vissa fördelar med vardag också. Som tex varsdagsmat. Idag år vi fisksoppa. Gjord på makrill"rens" ( överblivet kött från fisken Jimmy köpte hel och som vi fileade) och buljong kokt på det, några morötter och potatisar, sockerärter och dill från landet,  en jättetrött liten bit fänkål och en slatt vardera av grädde och vitt vin. Ett saligt hopplock av rester och skrutt.  Och ändå blev resultatet fantastiskt!  Gudaspis tillsammans med kavring, smör och ost.  Efteråt en somrig fruktsallad på överblivet hopplock med lite turkisk yoghurt till.

Det är sån matlagning som gör mig glad! Att hushålla och äta gott på samma gång.  Då känner jag mig som världens bästa husmor från femtiotalet, och en klimatsmart hipster. Samtidigt.  Och det är inte alls illa!

Båtåkarbarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar