måndag 9 februari 2015

Sportlov

Att vintersporta är ju inte den här familjens favoritsyssla riktigt. Så oftast är 'sportlov' för oss bara ett namn på en ledighet. Men idag var vädret helt enkelt för underbart för att inte gå ut och röra på sig.  Hjalmar, Jennifer och pappan var spridda för världens vindar men jag och Kerstin tog oss iaf ut för pulkaåkning.  Men det hade hunnit töa alldeles för bra i vår pulkabacke ( inte för att jag klagar på det egentligen! ), så den tanken fick vi ge upp. Tur då att morfar Ville köpte en spark till mig för många år sedan. För på vägens hårt packade snö var det i princip perfekt sparkföre.

Det är himla kul att åka spark!  :-) Och i den förtjusningen har jag en bundsförvant i just Kerstin. Så vi stretade till och från kvarnen och upp och ned nån extra gång i backen. Mysigt som attan. Sen avslutade vi med årets första utomhuslunch! Kerstin sa nog ungefär 33 gånger att 'nu känns det precis som sommar!' när vi satt på favoritplatsen på loftstrappan vid ladugården. EN ANING väl optimistiskt enligt mig, men skönt och soligt och vårlikt var det allt! Och kanske kan man våga hoppas på tidig vår i år?  Det går iaf såpass fort med snösmältningen att några timmar senare var sparkföret ett minne blott. Tur vi hann ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar