lördag 10 oktober 2015

Att jag lever

Idag var en sån bra dag!  Vi badade på kaskad med Ellie och åt lunch hemma hos dem i Kungsäter. Sen skulle vi fika på Seatons kulle, för det var ju så fint väder. Vi tog två bilar dit och barnen ville åka med Karolina. Tack och lov i evighet för det.  För jag skulle ju bara flytta en låda som låg i vägen för växelspaken och ta bort solglasögonen. Det tar några sekunder. Men på en smal väg med en allé räcker det. Och man ska inte köra in i träd. Särskilt inte om däcket spricker och gör att bilen totalt förlorar riktning. För då kan det hända att man voltar. Och det är otäckt och dumt!

Tack vare låg hastighet och airbag så är alla kvarstående men ikväll en skrapad kind och lite rivsår. Nacke och huvud är röntgade och inga skador funna. Bilen är ju bara mos, men bilar finns fler.

Men inuti. Där är det mest jell-o. Tänk om jag inte fått pussa mina gryn godnatt i kväll...
Så just ikväll finns inget jag gläds åt mer än just detta; att jag lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar