tisdag 27 oktober 2015

Med solen i ryggen

Vi är hemma igen. Med fina upplevelser i minnet, och en dos D-vitamin i kroppen.

Oktober har varit..... Mycket. Livsomvälvande resa för Jimmy. Olycka.  Semester.  Massor av arbete med hus och hem och tvätt och djur för mig,  massor av skolarbete för Jimmy. Jakt på och inköp av ny bil. Besked om en nära människas förlust av sin hustru. Fiberdragning och julplaner och bihåleinflammation. En frys med urdragen sladd och nästan hela årets bärskörd förstörd. Vedervärdigt våld i samhället som kryper alldeles för nära...

Det har varit känslor och färger och intryck och saker att fixa i aldrig sinande ström.

Men framåt finns november. Grå. Trist. Och förhoppningsvis stillsam. Och just nu känns det nästan som en befrielse. Jag  är utvilad på ett sätt. Känner mig fysiskt pigg, och utsövd. Men mentalt drar jag gärna på mig novemberhuvan nu. Med den kroatiska solen i ryggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar