söndag 29 maj 2016

Bra-helgen

Den här helgen blev en riktigt trevlig en! Efter en lång och efterlängtad fikadate med Ingela blev det fredagsmys av enkelt men behagligt slag. Korv i bröd, godis, och det var det.
Lördagen innebar en tur till stora staden i väster och en riktigt trevlig, god och lyxig brunch med Susanna. Tyvärr fick Karolina vända tillbaka till febersjukt barn, men vi hade en fin dag på tu man hand. På kvällen städade jag lite, och sen hade barnen och jag filmmaraton medan pappan gjorde Borås nattliv med Tibor.
I morse väcktes jag av en underbar son, som kom med kaffe och våffelmackor på sängen. Bättre mors dag-start kan man väl inte få?!
Resten av dagen har gått i pysslandets tecken. Jag har varit på Cramers och fyllt trädgården med petunior. Lagat mat, bakat kärleksmums och planterat om växter. Väinö var en gullegubbe och klippte mitt gräs och blev sedan bjuden på middag som, om jag får säga det själv, blev spektakulärt lyckad. Det var trevligt att sitta i solgasset på altanen och prata strunt med honom och Jimmy och trevligt att ta en kvällspromenad med Hjalmar och plocka in en korg med blommor. Nu med rent hus, lackade naglar, tvättad tvätt, färdig matlåda, fixad trädgård, lockat hår och elva nya buketter utplacerade i huset känner jag mig väl redo att ta mig an vecka 22! Det känns tom helt ok att jobba en måndag! :-)
Men först ska det sovas gott i svalt vädrat sovrum med  liljekonvaljebukett på sminkbordet.

Inplockad sommar!
Och mammas fingrisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar