måndag 23 maj 2016

När det lönar sig!

Jag sa på skarpen till Kerstin, efter att blivit tjatad och gnälld på i 20 minuter vid läggdags, att jag tycker hon är ganska taskig mot mig. Att det är jättemycket arg och sur, och väldigt lite 'ok då, jag gör det gör att vara snäll mot dig'. ( I detta fall inte bråka om att man inte får saga/fotoalbum/nattning ). Då tog hon faktiskt papper och  pennor och gick och lade sig. Och nu när jag skulle krypa till kojs fanns den här på min kudde. Säga vad man vill om envisa fröken Hamnell. Men hjärta. Det har hon! Gullegullegulledockan.

Nog för att min unge är en väldigt smart en. Men tyska har hon inte hunnit lära sig ännu. Hon fick ett kort av Karro från Berlin som hon uppenbarligen studerat noga!
ILYSM betyder I love you so much. För er som inte är så 'down with the kids'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar