måndag 8 september 2014

Måndag gör jag ingenting...

Eftersom en månad har ungefär fyra måndagar (Mattesnille?  Yes I am! ) och eftersom jag är ledig på måndagar, OCH eftersom våra helger brukat rusa iväg hur fort som helst, har jag bestämt att var fjärde måndag är "min". Varannan städar jag, den som blir nummer två är vikt åt det jag kallar "månadsjobb"; garderobsstädningar, utemöbler in och ut, julstök, eller vad det nu kan vara. Men den fjärde ska jag utnyttja för att hinna med mig själv.  Sy, läsa, eller bara vara. Det är en del av vad jag kom fram till vid min stora "livsinventering" på semestern att jag behöver. Schemalagd spontanitet!  ;-)

Så idag har jag haft en sån måndag. Jag har ätit frukost med Ingela, grejat lite ute, badat med en bok och sitter nu och försöker mig på några trevande dygn på en duk som jag började på för ungefär ett decennium sedan. Jag är långt ifrån säker på att jag vill ha den längre, men det är känslan som är det viktiga! 

Idag blev alltså en "göra ingenting - dag". Vilket var precis vad jag behövde! Gillar min nya rutin! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar