tisdag 23 december 2014

Att fylla 30!

Först klarar vi av det djupsinniga; jo, det känns utmärkt att fylla 30! Ingen ångest. Möjligen lite lättnad, att äntligen ha vuxit i min personlighet litegrann. Konstigt förvisso att nästa gång det är jämn födelsedag är det 40, men det är ju ett decennium dit. Då har jag vuxna barn, gubevars!

Så över till viktigare saker. Hur jag blivit firad! :-)
Morgonsång av fina familjen först. Frukost och söta presenter av barnen. Brickor, doftljus och ansiktsmasker. Sånt man behöver helt enkelt.  Av Jimmy har jag  redan tidigare fått en utflykt till Öster Malma. Jägarförbundets slott där vi ska njuta av hotellövernattning och viltbuffé, nån gång i vår. Så idag nöjde han sig  med kaffet på sängen. :-)

Sedan var planen en museiutflykt till Göteborg men eftersom Kerstin varit  förkyld och vi inte vill riskera en sjuk jul bestämde istället hon att pappa och jag skulle åka själva till stora staden. Medan de åkte raka spåret till mormor och morfar. Så då blev det shopping i Haga! Hittade en 40-talsklänning och en pampig morgonrock från ungefär samma tid. Samt Gustava Björklunds kokbok från 1885. Fina fina fynd, som Jimmy snällt betalade. Sen åt vi i all simpelhet thaimat.
Långt mindre simpel var den middag vi fick hos mamma nu ikväll!
Löjrom på mandelpotatisplättar och champagne, kalvstek med alla garnityr och kaffe med praliner. Hur. Gott. Som. Helst.

Och som om inte allt det räckte fick jag dessutom presenter här oxå. Mammas folkdräkt komplett med skor, strumpor och silversmycken. Ett par folkmusikskivor och en fantastisk ny hushållsassistent med typ alla tillbehör. Massa bra, fina och önskade saker helt enkelt.

Nu är det slutligen dags att ihop med Axel se Smala Sussie som jag inte sett förut.

Bästa födelsedagen det kunde bli, det blev det! Tack alla som grattat mig!  :-) Gulle er!! 

Bildsviten nedan kallas posering med julgran . Inte så lätt som man kan tro! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar