lördag 6 december 2014

Konsten att släppa taget

En av de vanligaste "tillsägelser" jag får är att jag ska slappna av. Varva ned, tas det lugnt och inte försöka prestera så mycket. Väldigt ofta av självutnämnda förståsigpåare. Inte sällan kollegor som egentligen inte vet nåt om mig och mitt liv.

Jag vet att jag gör mycket. Vill mycket och har höga ideal. Men. Jag är väldigt sällan stressad. Och om jag är det beror det på "yttre" faktorer. Sen till jobbet, ont om tid etc. Aldrig att jag är stressad för att jag tror att det förväntas av mig att jag ska baka kakor, städa eller något annat präktigt. Sånt gör jag för min skull och ingen annans! Och vill jag inte. Då skiter jag i det! 
Och så länge det är vad som gör mig lycklig tänker jag fortsätta så!!

I år firas julen hemma hos mamma och Anders.  Det betyder att jag inte ansvarar för någonting av "stökandet" och det passar mig utmärkt, eftersom jag saknar riktig julgeist i år. Så jag ägnar mig åt det här istället. Klappande av sömnig katt.  ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar