måndag 22 december 2014

Jullov!

I torsdags em började mitt jullov. Och som det började!  Med Tyskland och julmarknad. Riktigt mysigt med tomtar, regn och ganska mycket korv (iaf för Hjalmar! ).  Morgonen efter bjöds det finfrukost i Rydebäck hos Jonny, Amanda och Lycka. Sedan sov jag i princip från lunch och till kl 10 morgonen därpå. (Jo, på riktigt). Inte vad jag tänkt mig, men förmodligen helt nödvändigt eftersom jag efter det känt mig som en ny människa.
Igår byte huset skepnad från råtthål till Lottas hem igen (jag städade mao) och idag ska vi passa på att ta in granen och pynta medan den förtryckta minoriteten julhatare (aka Jimmy) här i huset är på annat håll.  Sedan blir det Hamnells tradition med firande av solvändet. Korvgrillning och julkärve, alltså. Fast det blir nog skralt med pulkan i år.....

Bästa hittills är dock dagens morgon. Väcktes vid 8,vilket är ganska tidig morgon här hemma med kaffe på sängen. Att tända adventsstjärnan, sörpla kaffe och ligga kvar och gona sig i vetskap om att dagen är lång,  med roliga planer men ingen stress. Det kan vara det bästa jag vet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar