tisdag 9 juni 2015

Sällsynta ögonblick att njuta av

Just nu är ett sånt där sällsynt tillfälle då det mesta är "i våg" i mitt liv. Det betyder inte alls att allt är prefekt.  Men det betyder att det inte är några bränder att släcka.  Inte panik att städa. Inte ett berg tvätt eller en gräsmatta som kräver klippning NU. Inte tusen aktiviteter för barnen,  eller högar av saker som behöver tas tag i men som bara blivit liggande. Utan ganska ok överallt. Och det inger mig en obeskrivligt skön känsla. Jag är ingen sån som kan strunta i allt runt mig, och låta hemmet gro igen, eller stryktvätten hopa sig. Jag är heller inte så rutig att jag avstår nåt roligt för att städa eller tvätta eller vad det nu är som behöver göras. Resultatet av det blir att jag ofta ( typ jämt ) ligger lite 'back' med det jag vill ha gjort. Men inte nu!  Just nu är jag i fas med mig själv!  Finns väl knappast ett bättre sätt att börja semestern på?

Den vackraste av buketter är den som överlämnas med en större hand omkring en mindre ( så det blir rättvist ) och som plockats åt mamma i samarbete på väggen hem från bussen. Den pryder ett nystädat sovrum som inget annat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar