måndag 1 juni 2015

Var hittar du dina kläder?

Är en ganska frekvent fråga jag får. Och visst,  loppis är min bästa vän. Men ganska mycket är nya grejer,  från vanliga kedjor. Som den här blusen från hm. Det viktigaste för att få till vintagelooken är nämligen att ha koll på hur kläderna bars.  (Iaf om vi rör oss stilmässigt i tiden efter andra världskriget, när kläderna syddes ungefär som nu). För mode är tämligen repetativt och många grejer kommer tillbaka. Man ska bara ha blicken att se vad som kan bli av ett plagg som ser fullt modernt ut i butiken. Och det är det som jag gillar så mkt med att klä mig så här,  tror jag. Jag tycker iofs att nästan allt var vackrare förr.  Men en del av det roliga är att jag får jobba lite med att få till min stil.  Det är ju mycket mer kreativt än att gå in i en butik och bara köpa sig looken för dagen.  Och att det inte är dagens mode ger mig dessutom friheten att leka loss hur mycket som helst. Något som absolut inte gällde när det jag bär var sista skriket. Eller som funkar om jag velat vara inne. Så tacka vet jag att jag lever i en modern tid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar