söndag 6 september 2015

Mot alla odds

När jag vaknade i morse trodde jag verkligen inte att det skulle bli en bra dag.  Huvudvärk,  stress och allmän olust i mängder.  Dessutom ställde vi in planer vi egentligen längtade efter för att vi bara inte orkade mer. 

Men vid tre hade vi repat så mycket ork att vi stuvade in hela familjen i bilen och med ett stopp för korvmiddag i Svenljunga drog till Gekås. Jimmy fick ett nytt fiskespö och jeans. Barnen köpte lite småsaker och jag lyckades med god förorganisation och effektivitet få ihop hela höstens garderober för barnen.  Och lite mat.  Sen åkte vi hem och gjorde nåt som är extra mysigt för oss,  eftersom det är ovanligt. Nämligen kvällsfikade. Te, kex och ost och hallonfyllda wienerbrödsbakelser. Och plötsligt insåg jag att det faktiskt inte alls blev som jag trodde. Utan en nära och mysig familjesöndag. Precis vad vi alla behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar