onsdag 7 maj 2014

Bageri Skeabo

Hela mitt liv ungefär har jag älskat att baka. När jag hade börja skolan-ångest sista sommarlovsdagarna i högstadiet så brukade jag dra på storbak. Och att baka matbröd är den veckosyssla jag aldrig lessnar på. Men.  När man kombinerar denna passion med husmoderlig nit kan det gå lite bananas. Jag ger er därför:

Bageri Skeabo
Vi erbjuder ett brett sortiment av bröd och bakverk.  För den fikasugna finns vanilj eller kanelbullar. Mjuka kakor representerad av äppelmazarin, morotskaka, silviakaka, blåbärsmuffins och honungskaka. Bland småkakor finns amerikanska favoriter som oreo cookies, snickerskaka och chocolate chip cookies jämsides med klassiker som mandelbröd och syltgrottor. Väljer man stället den hälsosamma stilen finns ett brett och för dagen varierande utbud av matbröd. Just nu märks de färska vetekakorna, samt ett urval limpor. Vi har även spännande "torra" bakverk som smörgåspepparkakor, sesamknäcke och anisskorpor.
Alla våra produkter bakas från grunden med riktigt smör, färska ägg, bara naturliga råvaror och utan tillsatser.

Vi kan nog konstatera att min ambition att inte alls behöva ha på ugnen i sommar kommer kunna förverkligas. Men nåde den som ens är ytligt bekant med mig och som väljer att fika på Hofsnäs i sommar!

Och ja. Jag ska göra nåt annat nu. Funderar på att lära mig virka hårnät.....

Min vapendragare. Hon kan sällskapssova i timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar