lördag 3 maj 2014

Vintagemässa

Helt solokvist åkte jag till Göteborg för att gå på vintagemässa. Den var nog egentligen rätt mysig med hembakt fika och burleskshow, musik mm. Men ensam är det ju inte så upplagt för mys. Emellertid för shopping! Två klänningar följde med hem. En vardaglig från fyrtiotalet och en allt annat än detta som tjejen som sålde den sa var tidigt fyrtiotal, men jag gissar snarare trettiotal. Lite stor, men så underbar. Och nåt ska man ju fira sin 50-årsdag i. (Kan tänka mig att den passar bättre då....) Två fantastiska sömnadsverk är det iaf! Helt makalöst att man kan få sån skrädderikonst för ändå ganska lite pengar. Detta var faktiskt första gången jag köpte vintage till "fullpris", trot eller ej. Och jag är mycket nöjd. 
Utöver det blev det ett par handskar och på närbelägna Myrorna dessutom en hatt och två förkläden. 

Hemskt söta påsar får man oxå av vintagesäljare!

Andra trevliga saker som kan hända på vintagemässor (eller strax utanför faktiskt) är att okända karlar med kostym,  vita handskar och promenadkäpp hälsar en med en gest mot hatten. Det var givetvis bara en liten vink angående vårt "gemensamma årtionde", men trevligt ändå! 

Återigen porträtterad av min hovfotograf, Kerstin.

2 kommentarer:

  1. Japp hon plåtar dig så fotar jag dina blommor, precis som det ska vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur..... Du är ju inte här och fotar mig.

      Radera