måndag 2 november 2015

Allhegona -eller stora ätarehelgen!

Jag har (haft) långhelg fredag till måndag, och på nåt sätt har den mest handlat om mat,  och att äta. Fredagen startade matkulten med att jag frukostfikade alldeles ensam när jag handlade på Ica. Sen åkte jag hem och stoppade korv och bakade bröd.  På lördag när jag och Jimmy var själva passade vi på att åka och äta hotellfrukost ( Eftersom han börjat med sånt nu.  Frukost,  alltså. ) och på kvällen kom familjen Schwartz på Halloweenfest. Då bjöds det på kotlettrad och godis i massor! Slutligen på söndagen fick mormor sin julklapp som bestod av middag i Skeabo (med hemlagad korv på menyn) och sedan kakbuffé i mysiga Trollabo kvarn.  Idag har dock orgien avklingat i vardag igen. Men herreje, vad mycket som är gott! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar