fredag 27 november 2015

En vecka i november

Jag har haft en väldigt bra vecka! Förra fredagen var vi på kulturafton i Borås.  Det var en grej som Borås folkhögskola anordnade. Småputtrigt trevligt och med ett överdåd av olika sorts mat från runt om världen.  Kerstin och mamma var ju nästan i himlen och även de andra trivdes. I helgen så storstädade jag huset. Och det är ju, som vi vet,  något som jag finner ett visst sjukt nöje i. Jimmy jagade, och sköt sitt första rådjur efter bara en knapp timme på pass. I början på veckan vabbade jag och Kerstin oss lite, för hon tyckte halsont var en bra idé.  Efter att ha jobbat nån dag har jag så varit ledig idag. (Vilket jag visserligen får betala tillbaka på måndag genom att jobba då, men det glömmer vi just nu). Så idag har jag adventat huset på fm och sedan hade jag och fru Schwartz en em i stan. Blöt lekplats, fika, handla och så småningom middag i Skeabo med busbarnen var receptet på en trevlig fredag.  I morgon ska jag baka. Och försöka bli av med halsontet som Kerstin generöst delat med sig av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar