onsdag 13 maj 2015

Bonaden

Jag har länge velat ha en bonad här i köket.  Och hitta bonader på loppis är inte svårt. Men att leva upp till mina krav är det. Iaf om man är bonad! Den ska vara snygg!  Svårt nog. Finns fler fula än man kan ana. Allt med gud gått bort, bort,  bort. Och gamla tanter som broderar bonader är ofta väldigt begivna på gud.  Och så får inte budskapet vara nåt töntigt på rim. Typ "egen härd är guld värd". Sånt nöter sönder  hjärnbarken på mig, eftersom jag läser det om och om igen,  nästan tvångsmässigt.  Men så på min retroresa hittade jag Bonaden med stort B.  Riktigt allmogesnygg med ett budskap som jag inte bara orkar utan tom vill läsa varje dag. Som är typ det vi försöker leva efter. Hur pretatiöst det än må låta.  Och trots att den är väldigt sliten och antagligen varit röd runt om en gång i tiden så blev den, i mitt tycke, pricken över i i köket.  Den ser ute som den alltid suttit just där. Och det är ju faktiskt mitt ideal i inredning. Det ska se ut som du alltid varit just så!  Mycket nöjd är jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar