tisdag 12 maj 2015

Till slut även mitt hår

Jag hatar frisörbesök. Jag hatar att behöva lägga mitt utseende ( som jag är rätt mån om! ) i händerna på någon annan. Och eftersom jag inte har någon "egen" frisör,  så är det desutom någon okänd. Men till slut får jag oxå toknog på slitet hår. Så jag ringde på vinst o förlust en salong i Borås. Bokade tid och frågade så om hon vet något om vintageklippning? Det gjorde hon inte, men hon var den första frisör jag stött på som verkligen tog mig på allvar. Dessutom tyckte hon det var roligt med utmaningen!  Så när vi konstaterat att vi googlat fram samma bilder, kände jag mig rätt lugn. Och direkt jag såg frisyren börja ta form blev det ännu bättre. Och nu har jag, för första gången, en frisyr jag är helt nöjd med! Den är snygg att vintagestyla. Den är snygg lockig och den är tom snygg utan nåt fix alls. Som de säger i sliskiga amerikanska tvprogram:  Trodde aldrig detta skulle hända mig. Men jag är glad att det gjorde det! 

Nya lockar.
Utborstade lockar.
Au naturell!

2 kommentarer: