torsdag 21 maj 2015

På väg

Jag är just nu både pigg som en mört och trött som ett lejon. Känner mig på alerten i huvudet och vaknar vid 4 för frukost och lite egentid i tystnaden. Är väldigt sugen på allt som rör mina hobbies och mitt privatliv.  Längtar efter matlagning, böcker,   trädgårdsarbete och kompisar, sovmorgon, Glommen och tom efter skolläger för Hjalmar och vårstäd i Glommen lite grann. Men samtidigt är jag sjukt trött på mitt arbete,  på läxor, vardag och rutiner.  Kan spy på allt jag måste. Allt som behöver planeras och struktureras. Så det är en ändlös tur att det bara är två och en halv vecka kvar till sommaren. Jag har nämligen för första gången tidig semester och går på ledighet samtidigt som skolan slutar för barnen i år. I början kändes det lite trist.  Jag är van vid sen semester och det var mitt önskemål i år oxå. Men när man inte får den man älskar får man älska den man får och jag har vant mig vid tanken. Så nu räknar jag ned! En titt i almanackan säger mig att jag nog kommer ha fullt upp längs vägen. 


Jag vill ha mer sånt här! 
Fler städrocksdagar. 
Mer tid att styla mig,  och färre jobbtoa-selfies!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar