onsdag 13 maj 2015

Gökotta

Jag kom på att jag vill gå på gökotta. Men i Dannike är det gökotta med gudtjänst vid hembygdsstugan som erbjuds. Not my cup of tea. Så jag tänkte att vi kan ju ha vår egen. Skog har vi, och kaffekorg kan jag ordna. Och det är ju typ vad som krävs, egentligen.  Så idag,  traditionsenligt på kristi himmelfärdsdag, väckte jag familjen och drog med dem ut i skogen ( Fast egentligen var det bara Jimmy jag fick dra, de andra var helt med på noterna! Och efter två koppar kaffe tyckte han oxå det var en fin idé. Just som jag visste att han skulle. ). Vädret hade även det bestämt sig för att samarbeta, så i flödande sol åt vi sedan köttbullsmackor och drack varm choklad och hade det allmänt mysigt. Om vi hörde göken?  Nä. Men det är inte heller poängen med gökotta, som jag ser det!  :-)

Prekaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar