måndag 4 maj 2015

Småskolan

Idag följde jag med Kerstin till skolan. Fick hela upplevelsen,  med godmorgon,  vilken månad och dag är det idag, svenska,  matte, lunch och rast med jage.  Och det var så mysigt. Båda att få vara med Kerstin och få se hur hennes arbetsdag är. Att få leva med. Men oxå att få vara i skolmiljön. Jag har bestämt mig för att inte bli lärare, och det är ett bra beslut,  men jag tycker ju att barn o pedagogik är så väldigt roligt!  Sedan blev det ju även en extra dimension på det här besöket,  eftersom hon en termin ungefär  har haft min gamla fröken från ett-tvåan som långtidsvikarie. Söta gulliga Inger som nu är över 70 år men lika rar och pigg som 1990.

Så passade vi på att ha utvecklingssamtal när jag ändå var på plats. Och jag fick veta att Kerstin i ett "läs så många ord du hinner på en minut"- test ligger på en nivå  rimlig för en elev i årskurs 4 på vårterminen. Allvarligt!  Lilla skruttan. Vad är du för en sort?! Fröken säger att hon liknar sin mamma 'back in the days'.  :-P Vet inte det. Men vet att stoltheten är enorm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar